Friday, July 15, 2011 | By: ainjannah

Jumaat

hari ini di pagi jumaat....hujan turun dengan renyai....adakalanya lebat sekali...namun sekejap sahaja angin datang menguraikan awan gelap itu....
    Tiba-tiba....rindu aku pada suasana yang lalu...yang pernah hadir menyerikan hariku satu waktu dahulu....aku ingin mencari kembali "perasaan" yang tenang itu. Namun hakikatnya...masa yang berlalu tak mungkin kembali lagi...Alangkah indahnya jika dapat ku undur masa itu..Pasti hati ini tidak sepilu yang kurasai saat ini..mengenang detik indah yang kian jauh pergi dari hidup ini...
   Merantau di tempat orang ini kadang kala menyeronokkan...dan adakalnya sangat mengasingkan....mana tidaknya....rindu pada keluarga sering meruntun hati hiba ini..walaupun terasa diri ini bebas dari "kawalan"...hati tetap dikawal teguh oleh pesanan kedua ibu dan ayahku....
    Baru kini aku sedari...betapa pilunya hati tidak terperi...saat mengenang masa yang tidak mungkin kembali lagi...bersama sama keluarga adalah detik terindah yag aku pernah rasai...
    Walau berjauhan...aku tetap menghitung hari...detik yang berlalu tidak kupersia lagi...akan kuisi dengan perkara yang lebih baik...supaya aku tidak menyesal dikemudian hari...terima kasih TUHANKU.....kerana mengajarku erti hidup ini..walau aku masih meneliti kelemahan diri....namun tidak pernah KAU persiakan hambaMU yang hina ini...peliharalah kedua ibu dan bapa ku..ahli keluarga ku..sanak saudaraku..jiran-jiran ku...kawan kawan ku...dan seluruh umat muslimin dan muslimat yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia....semoga mereka semua sentiasa dalam jagaan MU dan mendapat Rahmat MU dunia dan akhirat..amin..ya RAB...

0 comments:

Post a Comment